Ulotki

Ulotki

Każdy, kto chociaż raz szedł jedną z głównych arterii dużych polskich miast, miał okazję być obdarowanym ulotką reklamową i, jak dobrze wszyscy wiemy, czas życia ulotki jest krótki, więc najpewniej prędzej czy później taką ulotkę umieścił w koszu. Stąd też wartościowa ulotka powinna przekazać potencjalnemu klientowi możliwie dużo informacji w jak najkrótszym czasie.

Mimo świadomości tego faktu wśród specjalistów, większość ulotek jest źle przygotowana, a te nieliczne ulotki, które mogłyby z powodzeniem spełniać swoją funkcję są wykonywane według tego samego, do bólu przewidywalnego schematu.

Najcięższe błędy popełniane w branży ulotkowej mają miejsce przy przygotowaniu tekstu do ulotek. Poniżej kilka miejsc, w których kuleją ulotki codziennie rozdawane na ulicach miast całej Polski:

- stosowanie zabiegów zmniejszających czytelność tekstu, jak wielokrotne znaki zapytania i wykrzykniki czy użyte w sposób nieuzasadniony wielkie litery;

- pojawianie się w tekście ulotki długich zdań, które rozpraszają uwagę i zniechęcają do czytania;

- używanie tanich chwytów reklamowych, noszących znamiona szantażu np. „zadzwoń do nas, jak najszybciej, natychmiast!” potrafi zrazić do nawet najlepszej oferty;

- próby zamieszczenia w ulotce informacji marketingowej, która całkowicie wyczerpuje temat i nie pozostawia miejsca na wykazanie zainteresowania ze strony klienta;

- błędy interpunkcyjne, stylistyczne, a czasem nawet ortograficzne;

- niewłaściwe skonstruowanie tekstu ulotki pod względem skierowania jej do odbiorców konkretnej płci np. ulotka reklamowa warsztatu samochodowego napisana z użyciem form żeńskich, choć można założyć, że większość klientów stanowią mężczyźni itp.

W ulotkach reklamowych popełnianych jest wiele różnych błędów, powyżej tylko niektóre z nich. Dobra ulotka jest naszą wizytówką, często też może decydować o naszym być albo nie być na rynku, dlatego warto poświęcić trochę czasu na jej przygotowanie. Niezłym wyjściem może być też zwrócenie się do specjalisty z zakresu marketingu.