Jak świat światem, każdy biznes potrzebuje dobrej, to znaczy skutecznej reklamy. Każdy z nas był świadkiem podobnej sceny – idziemy ulicą w centrum jednego z dużych, polskich miast, gdy nagle widzimy człowieka wciskającego przechodzącym tłumom ulotki, z których zdecydowana większość chwilę później ląduje w koszu. Czy potrafilibyśmy sobie przypomnieć chociaż jedną ulotkę, która w ostatnim czasie nas autentycznie zainteresowała? Prawdopodobna odpowiedź brzmi: nie.

Ulotki

Ulotki

Można wskazać kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Po pierwsze, ulotki, którymi jesteśmy codziennie bombardowani, są w większości do siebie bardzo podobne, z tym samym, wyświechtanym schematem i trywialnym pomysłem. Nazwa firmy, slogan reklamowy, dużo kolorów, krótki tekst i zdjęcia zadowolonych klientów wspomnianej firmy to nudny standard.

Zamiast swojskich haseł i mnóstwa kolorów wartościowe ulotki poznamy po sposobie, w jaki przykuwają naszą uwagę. Ulotka – jak każdy materiał marketingowy – powinna zainteresować odbiorcę, zawalczyć o jego czas, a następnie skłonić do przeczytania tekstu ulotki. Bo to tekst, a nie logo czy zdjęcia, jest głównym nośnikiem informacji marketingowej.

Każda ulotka, jako jeden z podstawowych materiałów marketingowych naszej firmy w momencie, w którym dostanie się w ręce potencjalnego klienta staje się naszą wizytówką, a co za tym idzie stanowi o naszym być albo nie być na rynku. Dlatego nie warto iść na łatwiznę, ale powierzyć tak ważną kwestię, jaką jest projekt ulotki dla naszej firmy specjalistom od marketingu.

Musimy zrobić wszystko, żeby nasza ulotka zapadała w pamięć odbiorców i pozostała w niej jeszcze na długo po tym, jak zostanie wyrzucona do kosza, co prędzej czy później czeka każdą z nich. Tylko od nas zależy, jak wykorzystamy nasze pięć minut.